Internetski marketing

Istraživanje tržišta, pozicioniranje na tražilicama i upravljanje oglasnim kampanjama za efikasniju prodaju

Internetski marketing

Izradili smo web trgovinu. Vaši proizvodi spremni su za online prodaju. I što sad? Pa, kupci bi za početak trebali znati da Vaš web shop postoji, zar ne?

Ponuda raznih online trgovina svakim danom sve je veća. Sve je teže "isplivati" iz te mase i dosegnuti potencijalne kupce. Ovo se posebno odnosi na nove web trgovine koje tek započinju s online prodajom i brendiranjem.

Oglašavanje na internetu

Našim korisnicima Avantis web trgovine nudimo nekoliko osnovnih usluga iz domene internetskog marketinga. Prije svega to su dvije tehnike oglašavanja na internetu: plaćanje po kliku na Google, Instagram ili Facebook oglasima (PPC) i optimizacija sadržaja za bolje pozicioniranje u organiskim rezultatima pretraživanja na Googleu i drugim tražilicama (SEO).

Marketing internetskih tražilica (SEM)

Sigurno ste bar jednom upisali u Google tražilicu upit i potražili nešto što želite kupiti. Lista poveznica na razne web stranice koju ste dobili za Vaš upit naziva se Search Engine Results Pages (SERP), a cilj marketinga internetskih tražilica je što bolje pozicioniranje ponude proizvoda iz Vaše web trgovine u rezultatima pretraživanja na Googleu i drugim tražilicama. Rezultati pretraživanja dijele se u dvije osnovne skupine: organiski i plaćeni rezultati. SEM je vjerojatno najpopularnija tehnika oglašavanja na internetu, a kad je prodaja u pitanju, vjerojatno i najefikasnija tehnika. Jer, većina internetskih kupnji započinje pretraživanjem ponude na Googleu ili nekoj drugoj tražilici. Tražilice izravno spajaju ponudu i potražnju te omogućuju prezentaciju ponude potencijalnim kupcima u trenutku kad su zainteresirani za kupovinu.

Organski rezultati pretraživanja

Organski rezultati pretraživanja su oni rezultati koje tražilice prikazuju na temelju relevantnosti sadržaja web stranica za pojedini upit. Poredak organiskih rezultata pretraživanja određuju algoritmi internetskih pretraživača na temelju čitavog niza parametara i te pozicije u SERP-u nije moguće zakupiti. Tehnika kojom možemo utjecati na pozicioniranje web stranica u organiskim rezultatima pretraživanja zove se Search Engine Optimization (SEO). Optimizacijom sadržaja web stranica i stvaranjem kvalitetnih poveznica na taj sadržaj postižemo bolje pozicioniranje web stranica u organiskim rezultatima pretraživanja na Googleu i drugim tražilicama.

Avantis web trgovina sadrži funkcionalnosti za automatsku on-page SEO optimizaciju sadržaja web trgovine za što bolje pozicioniranje ponude Vaše web trgovine u organskim rezultatima pretraživanja. Tehnički ispravan i dobro strukturiran web sadržaj preduvjet je za dobro pozicioniranje na Googleu. Uz kvalitetan sadržaj potreban je određeni angažman SEO stručnjaka koji će istražiti trežište i pronaći optimalne ključne riječi i fraze o kojima treba voditi računa prilikom kreiranja sadržaja web trgovine.

Dobro pozicioniranje na Googleu često se naziva i besplatno oglašavanje na internetu. Iako se pozicije u organiskim rezultatima pretraživanja ne plaćaju, tj. nije ih moguće zakupiti od Googlea, postizanje tih pozicija kroz angažman SEO stručnjaka ipak iziskuje određena ulaganja. No, dobre pozicije pri vrhu organskih rezultata pretraživanja na Googleu i drugim tražilicama dugoročno su izvrsna investicija jer konstantno dovode potencijalne kupce i generiraju prihode web trgovine.

Plaćeni rezultati pretraživanja

Plaćeni rezultati pretraživanja najčešće se pojavljuju u obliku nekoliko poveznica iznad i/ili ispod organskih rezultata pretraživanja, pored kojih stoji oznaka "Oglas". Pozicije u plaćenim rezultatima pretraživanja moguće je zakupiti od Googlea i drugih internetskih pretraživača. Plaćene pozicije u SERP-u iznajmljuju se po principu aukcije: tko plati više za određeni pojam, njegova poveznica bit će bolje pozicionirana u plaćenim rezultatima pretraživanja.

Plaćeni rezultati pretraživanja vrlo su efikasan način oglašavanja jer je moguće ciljati točno određene skupine korisnika tražilica, geografske lokacije, vremenske periode, budžete za oglašavanje i mnoge druge parametre. Ovo je posebno koristan način oglašavanja za web trgovine koje tek započinju s radom i još uvijek nemaju dobre pozicije u organskim rezultatima pretraživanja, jer im omogućuju pojavljivanje pri vrhu rezultata pretraživanja za relevatne pojmove.

Kreiranje i održavanje kampanja za plaćeno oglašavanje iziskuje angažman stručnjaka za ovu vrstu marketinga u vidu istraživanja tržišta, praćenja statistika, pronalaženja relevantnih ključnih riječi i fraza, kreiranja sadržaja oglasa i praćenja izvedbe, troškova i efikasnosti oglasnih kampanja.

Oglašavanje na društvenim mrežama

Društvene mreže, kao što su Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube, Twitter, TikTok i dr., važni su kanali komunikacije, a samim time i zanimljiv oglasni prostor. Oglašavanje na društvenim mrežama obavlja se plaćenim promoviranjem objava ili angažiranjem community managera za kreiranje sadržaja i upravljanju online zajednicama.

Promoviranje objava na društvenim mrežama

Slično kao i internetske tražilice, tako i društvene mreže imaju algoritme koji računaju organski doseg pojedinih objava korisnika društvenih mreža. Algoritmi društvenih mreža na temelju niza parametara računaju kome će i kada prikazati pojedinu objavu. Organski doseg je onaj broj korisnika koji će vidjeti pojedinu objavu na društvenoj mreži na temelju broja pratitelja, interesa, interakcija s drugim korisnicima i sadržajem društvene mreže te niza drugih obilježja autora objave. Što je neki korisnik društvene mreže utjecjaniji, vjerojatnost da će njegovu objavu vidjeti širi krug ljudi je veća.

Ako na društvenim mrežama imate mali broj pratitelja ili ste tek započeli s angažmanom na nekoj od društvenih mreža, vaše objave najvjerojatnije neće dosegnuti neki značajan broj korisnika. Ako ipak želite iskoristiti potencijale oglašavanja na društvenim mrežama, tada možete platiti promoviranje vaših objava širem krugu korisnika. U oglasnim kampanjama na društvenim mrežama moguće je ciljati pojedine skupine korisnika na temelju raznih parametara kao što su dob, spol, zanimanje, interesi, geografska lokacija itd. Promo kampanje na društvenim mrežama dobar su alat za brending Vaše web trgovine, ali i za podršku prodaji kroz promociju određenih proizvoda i izravnu komunikaciju s potencijalnim kupcima.

Influenceri i community management

Uz plaćenu promociju Vaših objava na društvenim mrežama, čest oblik internetskog marketinga je i community management, odnosno upravljanje online zajednicama. Ukratko, radi se o angažmanu osoba, community managera, koje upravljaju Vašim brendom na društvenim mrežama, što uključuje upravljanje prfilom brenda, komunikaciju s korisnicima društvenih mreža i stvaranje online zajednice oko Vašeg brenda. Online prodaja zahtjeva brzu i efikasnu komunikaciju s kupcima. I dok će vas neki kupci radije nazvati telefonom ili poslati e-mail, mnogi će preferirati komunikaciju na društvenim mrežama. Komunikativnost i dostupnost relevantnih informacija često su kupcima presudni za odluku o kupnji.

Influenceri su utjecajne osobe koje već imaju širi krug pratitelja ili su već poznate u javnosti i koje objavama na društvenim mrežama i u klasičnim medijima mogu utjecati na ljude pri donošenju odluka o kupnji pojedinih proizvoda. Prosječan kupac uglavnom nema previše povjerenja u sasvim nepoznate web trgovine. Pogotovo ako robu treba platit unaprijed, kreditnom karticom. Angažiranjem influencera pažnju potencijalnih kupaca možete usmjeriti na Vašu web trgovinu i premostiti jaz nesigurnosti koji postoji između kupaca i njima nedovoljno poznatih brendova, a posebno se to odnosi na web trgovine koje su nove na tržištu.

Zatražite ponudu

Za konkretnu ponudu potreban nam je niz informacija o količini i vrsti proizvoda koje želite prodavati online te o vašoj IT infrastrukturi i poslovnim procesima. Kontaktirajte nas i ugovorit ćemo sastanak kako bismo prikupili sve potrebne podatke na temelju kojih ćemo vam napraviti ponudu za izradu web trgovine.

Nazovite nas

+385 99 266 7000

Pištite nam

studio@considero.hr